بررسی رابطه بین ارتباط با جنس مخالف و بروز ناهنجاری های رفتاری

بررسی رابطه بین ارتباط با جنس مخالف و بروز ناهنجاری های رفتاری

بررسی رابطه بین ارتباط با جنس مخالف و بروز ناهنجاری های رفتاری
بررسی رابطه بین ارتباط با جنس مخالف و بروز ناهنجاری های رفتاری
جایگاه شما !

فهرست مطالب

عنوان                                                                                 صفحه

فصل اول – کلیات پژوهش

مقدمه : ۲

بیان مسئله : ۴

اهمیت و ضرورت پژوهش : ۴

اهداف پژوهش : ۶

فرضیه های پژوهش : ۷

تعاریف عملیاتی فرضیه ها : ۸

فصل دوم – پیشینه های پژوهش

مختصری درباره تاریخچه خصوصیات و ویژگیها و تمایلات دوره نوجوانی : ۱۰

رشد و پرورش کودک از ۳ سالگی تا ۷ سالگی : ۱۱

خصوصیات جنسی و اجتماعی فرزندان از سن ۷ سالگی تا ۱۲ سالگی : ۱۲

خصوصیات جسمانی و روانی نوجوان : ۱۳

معاشرت دختر و پسر در هنگام بلوغ : ۱۶

نوجوانی و ضرورت آموزش بهداشت روانی و جنسی در دختر و پسر : ۱۷

احساسات دختر و پسر : ۱۸

دوره جوانی تخیلات موهوم در این سن در دختران و پسران : ۲۰

ارتباط دختر و پسر و رفتارهای منطقی در برخورد با جنس مخالف : ۲۲

شناخت واقعیت جنس مخالف : ۲۲

وضعیت موجود در روابط دختر و پسر در جامعه : ۲۷

عوامل انحراف زا و عوامل باز دارنده آن : ۳۴

سبب شناسی موضوع روابط غیر اخلاقی دو جنس دختر و پسر : ۳۵

نقش بلوغ در روابط پسر و دختر : ۳۸

برنامه های اسلام : ۴۳

مسئولیت والدین در رابطه ارتباط دختر و پسر چیست ؟. ۴۸

تعریف اختلالات هیجانی و رفتاری : ۵۳

فصل سوم – روش اجرا

جامعه آماری : ۶۲

جمعیت نمونه : ۶۲

روش نمونه گیری : ۶۲

ابزار تحقیق : ۶۲

روش جمع آوری اطلاعات : ۶۳

روش تجزیه و تحلیل : ۶۳

فصل چهارم – تجزیه و تحلیل اطلاعات – یافته های تحقیق

فصل  پنجم – بحث و نتیجه گیری

 

بحث و نتیجه گیری : ۷۰

پیشنهادات : ۷۱

محدودیتها : ۷۳

منابع : ۷۴

محاسبات spss. 76

 

چکیده :

در این تحقیق رابطه ارتباط با جنس مخالف و بروز ناهنجاری های رفتاری نوجوانان مورد بررسی قرار گرفته . آغاز دوره نوجوانی که با رشد جنسی و فیزیولوژی همراه است روحیه دوست یابی و ارتباط با جنس مخالف در این سن افزایش می یابد در این دوره فرد با دنیای خارج رابطه برقرار می کند و اگر محیط خانه برای او جای امن و همراه با محبت نباشد طرف کوچه و بازار جنس مخالف کشیده می شود و فرد دچار اختلالات رفتاری می شود .

یکی از راههای مفید برای جلوگیری از رابطه با جنس مخالف برقراری روابط خانوادگی سالم است . و همچنین مراکز علمی ، فرهنگی ، مربیان ، رسانه های ارتباطی و جامعه نقش مهمی در هدایت نوجوان دارد . در این دوره فرد به تخیلات غیر ممکن می پردازد و افکار موهوم و شیرین و باطل مخصوصاً در دختران زیاد می شود . آن چه قابل توجه است انحراف جنسی را افزایش می دهد فقدان معنویت است .

دو صفت که در ایام بلوغ بروز می کند :

۱-   شکفته شدن غریزه جنسی                  ۲- طراوت و زیبایی ایام جوانی

یکی از مهمترین وسایل تربیت پذیری نسل جوان خود پذیری است .

ایام جوانی هر دختر و پسری اگر خوب هدایت شود دوران سرور و شادمانی است .

مقدمه :

مدتی است که در کشور های پیشرفته موضوع راهنمایی جوانان و حل مشکلات آنها در ردیف یکی از مهمترین مسائل اساسی قرار گرفته و افکار دانشمندان جهان را به خود معطوف کرده است. اخیراً در کشور ما نیز در ارتباط با موضوع مهم و اساسی طراوت ایام شباب که نماینده فروف زندگی هر دختر و پسر است مورد توجه قرار گرفته است یکی از مسائل عمده که در کشور ما ایران مورد توجه قرار گرفته است . مسئله مهم نحوه مسالمت آمیز بین دختر و پسر است ، در جامعه اسلامی ما مسئله روابط میان دختران و پسران  نوجوان مخصوصاً در سالهای اخیر به مسئله و معضل اجتماعی مطرح بوده است ، پدران و مادران به طور پیوسته این دغدغه را داشته و دارند که چگونه می توان با این مسئله روبرو شد؟ و چون می توان این دو موجود را که مثل آتش و پنبه هستند تا رسیدن زمان ازدواج از یکدیگر دور نگه داشت تا نوجوانان و جوانان خانواده ها به شکل نا مشروع و غیر متعارف با هم ارتباط برقرار نسازند ؟ دوستی و عشق آن ها را چگونه حل کرد؟ چگونه و با چه زبانی آن ها را هدایت کرد ؟ چگونه فرزندانشان را کنترل نمایند تا از طریق نامه و تلفن و یا طرق دیگر مثلاً در عصر اخیر اینترنت با افراد غیر همجنس رابطه برقرار نسازند؟ حدود این ارتباطات چگونه است؟ و چگونه باید با آن کنار آمد ؟ گرچه بیشتر این ارتباطات به ازدواج ختم نمی شود اما آسیب ها و لطمات شخصیتی و اجتماعی ای که از رهگذر روابط نا مطلوب دو جنس به آنان خصوصاً به دختران وارد می شود کم نیست از دست دادن آبرو و حیثیت خانوادگی و اجتماعی را از خانواده و فامیل ها و عدم ازدواج موفق در آینده و دهها شکل دیگر همه از عوارض برقراری روابط نامشروع و متعارف بین دو جنس است آمار و ارقام دقیق در خصوص میزان ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی از رهگذر روابط فوق در دسترس نیست ولی با دید کنجکاوانه و نگرش محققانه می توان به موضوع فوق نگریست و وضعیت جامعه امروزی ما را مورد مطالعه قرار داد بی شک آنچه مشاهده می شود بی هیچ وجه مورد تایید نیست . نبودن مانع و عدم احساس مسئولیت بزرگتران خصوصاً مربیان و مسئولین تعلیم و تربیت نوجوانان و خانواده ها نسبت به موضوع فوق و آشفتگی موجود در روابط دختر و پسر در جامعه ما نشانه تایید وضع موجود و از بین رفتن قبح مسئله نیست اگر وضعیت موجود در روابط دو جنس را غلط و خطرناک ندانیم لااقل نمی توانیم نسبت به آسیبهای موجود به وجود آمده نظیر اخراج از مدرسه – فرار از منزل و صدها بزهکاری دیگر … را نادیده بگیریم وجدان هر انسان منصفی حکم می کند که در جهت توجه جوانان و سالم سازی روابط آن ها قدم بردارد .

 بیان مسئله :

ما به عنوان یکی از اعضای جامعه و با توجه به اینکه خود دوره راهنمایی را گذرانده ایم بارها مشاهده نموده ایم که دانش آموزان دوره راهنمایی اغلب تمایل به برقراری رابطه با جنس مخالف یعنی پسر دارند و با برخورد به آنها متوجه می شویم که اغلب آنها که تمایل به برقراری رابطه با جنس مخالف دارند بیشتر دچار ناهنجاری های رفتاری و عاطفی هستند . با توجه به مطالب عنوان شده و اهمیت موضوع فوق و ازدیاد این گونه روابط در شروع سن بلوغ با این مسئله روبرو می شویم که : چه رابطه ای بین تمایل به ارتباط با جنس مخالف و بروز ناهنجاری های رفتاری در دختران دانش آموز دوره راهنمایی وجود دارد ؟

اهمیت و ضرورت پژوهش :

- اهمیت بنیادی تحقیق

موضوع انتخاب شده این تحقیق همیشه و در همه زمان ها یک مسئله مهم است . مسئله مهم ارتباط بین دختر و پسر نحوه برقراری ارتباط مسالمت آمیز بین دختران و پسران خصوصاً دو دوره راهنمایی تحصیلی مطرح و مورد بحث است ، و همه مربیان و والدین و همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت دوستدار آن هستند که دختران و پسران جوان در حال رشد کشور که آینده سازان وطن هستند بتوانند آزادانه اما در لفاف حیا و ثرافت انسای ، در جامعه ظاهر شوند و با هم تعامل و تفاهم داشته باشند و با همفکری همدیگر به حل مساله بپردازند همچنین باید ذکر کرد که با توجه به وجود توطئه های رنگارنگ استکبار جهانی اغلب قشر نوجوان و جوان ما را به نشانه رفته است و با برنامه ریزیهای گوناگون و پیشرفته و هدفدار تلاش می کند که آن ها را از پیمدن مسیر اصلی فعالیت و درس و تکامل دور نگه دارد و در نتیجه پرداختن به امر نحوه ارتباط مسالمت آمیز دختران و پسران جامعه بسیار مهم و با اهمیت است زیرا یکی از راههای به انحراف کشاندن نوجوانان و جوانان دختر و پسر مملکت ما همانا وادار شدن از کانال به انحراف کشاندن جنسی آن ها و رودررو کردن نا مطلوب آن ها با هم است . در ایت تحقیق سعی بر آن است که با مطالعه و تفحص در مطالب قبلی و با استفاده از مطالب جدید و راه حلهای جدیدی را در این زمینه پیدا کنیم .

 

لینک خرید و دانلود فایل

فایل بصورت ورد 84 صفحه قابل ویرایش می باشد

در صورت عدم خرید آنلاین می توانید از لینک زیر پروژه مورد نظر را خریداری نمائید.

لینک تماس با ما


برچسب های مفید : , , ,

موضوع : روانشناسی,
پنجشنبه 07 آذر 1392

نظرات کاربران

کد امنیتی رفرش
محل تبلیغات متنی شما
روزیکس | مرجع وبمسترها
موبایل اسکای مرجع موبایل
ورود به سایت
عضویت سریع
    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد
آمار سایت
  • آمار مطالب
  • کل مطالب : 904
    کل نظرات : 22
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
    تعداد اعضا : 2
  • کاربران آنلاین
  • آمار بازدید
  • بازديد امروز : 56
    بازديد ديروز : 259
    بازديد کننده امروز : 15
    بازديد کننده ديروز : 14
    گوگل امروز : 0
    گوگل ديروز: 0
    بازديد هفته : 659
    بازديد ماه : 613
    بازديد سال : 7,338
    بازديد کلي : 142,495
  • اطلاعات شما
  • آي پي : 18.216.251.37
    مرورگر : Safari 5.1
    سيستم عامل :

جدید ترین ها

محبوب ترین ها

با عضویت در خبرنامه موبایل اسکای آخرین مطالب سایت را براحتی در ایمیلتان دریافت نمایید